Deklaracja Dostępności

Deklaracja Dostępności

Środowiskowy Dom Samopomocy w Podkońcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: www.sdspodkonce.pl

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:


Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.


Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Zdjęcia i grafiki nie posiadają prawidłowych opisów alternatywnych lub nie posiadają ich wcale.
  • Treści tekstowe nie są dostępne cyfrowo.
  • Załączniki nie posiadają opisów kontekstowych.

Nadmierne koszty:

Brak informacji o nadmiernych kosztach.

Treści nieobjęte przepisami:

Brak informacji o treściach nieobjętych przepisami.


Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: IDcom Group Sp. z o.o.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszka Chamerska — mejlowo sdspodkonce@wp.pl lub telefonicznie +48 48 616 71 15.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, jednak nie dłużej niż do 2 miesięcy od zgłoszenia.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę możesz złożyć listownie lub mailem do: Agnieszka Chamerska pod adresem sdspodkonce@wp.pl lub w siedzibie jednostki: Podkońce 99, 27-353 Rzeczniów.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Dostosowanie budynku:

W budynku znajduje się dostępna toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.

Dostosowanie wejść do budynków:

Wejście główne posiada podjazd dla osób poruszających się przy pomocy wózka inwalidzkiego.

Dostosowanie korytarzy:

Korytarze w budynku są szerokie.

Dostosowanie schodów:

Schody w budynku wyposażone są w poręcze.

Dostosowanie wind:

W budynku nie ma windy, dostępny jest schodołaz dla petentów.

Dostępność pochylni:

Pochylnia jest dostępna w formie podjazdu do budynku przy wejściu głównym.

Dostępność platform:

W budynku nie ma dostępnych platform.

Dostępność tyflomap:

W budynku nie ma dostępnych tyflomap.

Dostosowanie parkingów:

Przy budynku jest miejsce do parkowania samochodów w formie utwardzonego placu, brak wydzielonych miejsc prarkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Prawo wstępu z psem asystującym:

Pozwalamy na wstęp z psem asystującym do budynku urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Osoba chcąca skorzystać z usług jednostki może liczyć na wsparcie pracownika.

Dostępność tłumacza języka migowego:

Tłumacz migowy nie jest dostępny.

Dostępność informacji głosowych:

Bak dostępnych informacji głosowych.

Dostępność pętli indukcyjnych:

Brak dostępnych pętli indukcyjnych.